بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های مردانه چی هستن وچگونه باید درمان بشوند

  • ۰
  • ۰

 دربرای درمان کیست مویی چه مواد غذایی مصرف کنیم

 

. نمک

یک تشت یا وان را پر از آب گرم کنید و 2 فنجان نمک در آن بریزید. دو بار در روز و به مدت نیم ساعت در این آب بنشینید. آب نمک به میزان قابل توجهی تورم و درد ناحیه را کم می کند.

معرفی ۱۵ ماده غذایی برای درمان خانگی کیست مویی

منیزیم و سولفات موجود در نمک نیز سموم موجود در کیست مویی را بیرون می کشند و کیست را کوچک می کنند.

در کنار این درمان، مراقب باشید که طولانی مدت در جای ثابت ننشینید و به طور منظم در محل کار یا منزل از جای خود بلند شده و کمی راه بروید.

2. روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان بسیار مناسب برای کوچک کردن کیست پیلونیدال است. این روغن به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد قارچ و ضد التهابی، قدرت درمانی بسیار زیادی دارد.

در صورتی که کیست مویی شما عفونی شده باشد، روغت درخت چای نه تنها به سرعت عفونت را از بین می برد، بلکه به همان سرعت کیست را کوچک می کند. روزی 3 بار یک یا دو قطره جوشیده شده این روغن را به محل کیست بمالید.

3. زردچوبه

زردچوبه طبیعی ترین و کاربردی ترین روش برای درمان انواع بیماری ها و اختلالات است. زردچوبه یک ماده ضد التهاب و مسکن بسیار قوی است که بلافاصله درد و التهاب را از بین می برد.

با استفاده از آب و زردچوبه یک خمیر سفت درست کرده و یک لایه کلفت از آن را روزی 3 بار روی محل کیست مویی قرار دهید. همچنین برای درمان قطعی، شما باید یک قاشق چای خوری زردچوبه را در یک فنجان شیر گرم حل کرده و بنوشید.

مطلب پیشنهادی

 

4. روغن کرچک

روزی 3 بار مقداری روغن کرچک گرم روی کیست مویی بمالید و روی آن را بپوشانید. قدرت درمانی و ضد التهابی روغن کرچک کیست را از بین می برد.

5.سیر

سال‌ها است که از سیر به عنوان یک درمان خانگی کیست مویی استفاده می‌شود. از آن‌جا که سیر سرشار از آنتی‌بیوتیک است و خاصیت ضد قارچی دارد، دستگاه ایمنی را برای مبارزه با عفونت‌ها تقویت می‌کند و بهبود را تسریع می‌کند.سیر را به چند حبه کوچک تبدیل کنید و روی کیست بذارید ، و بگذارید چند دقیقه روی کیست بماند.

6.آلوئه ورا

آلوئه ورا می‌تواند یک درمان خانگی قدرتمند برای تقویت فرآیند درمان و نیز تسکین تورم و درد ناشی از کیست مویی (پیلونیدال) باشد که نباید آن را دست کم بگیرید. مشاهده شده‌است ترکیبات ضد التهاب و آنتی‌باکتریال موجود در این گیاه پرخاصیت برای تسکین ناراحتی کیست های پیلونیدال و بهبود فرآیند درمان آن موثر است.

یک برگ تازه‌ی آلوئه ورا را بگیرید و ژل آن را خارج کنید ،آن را مستقیما روی کیست بمالید ،بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید ،این فرآیند را تا ۴ بار در روز تکرار کنید

۶. عسل

همه می‌دانند عسل یک خوارکی مقوی است که دارای مواد ضد التهابی است. به علاوه سرشار از خواص ضدعفونی‌کننده است که می‌تواند علائم کیست مویی را زودتر از بین ببرد. آن را روی کیست بمالید و بگذارید سموم را بیرون بکشد

۸. چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای جزء بهترین درمان خانگی کیست مویی است. چای کیسه‌ای به لطف ترکیبات اسیدی موجود در آن می‌تواند از بدتر شدن کیست ها جلوگیری کند و عفونت را به طور موثر تسکین دهد. هم‌چنین خاصیت ضد التهابی آن می‌تواند برای تسکین درد و تورم بسیار موثر باشد.چای کیسه ای با آب ولرم خیس کرده ، سپس به مدت 10 دقیقه روی کیست بگذارید ، این کار را چند روز تکرار کنید

۹. سرکه سیب

با سرکه سیب می‌توان کیست ها و دمل‌ها را به‌طور طبیعی و مطمئن رفع کرد. این سرکه به علت ماهیت اسیدی خود می‌توان سطح PH پوست را تنظیم کند و سموم ناشی از کیست مویی را خارج کند. مقداری پنبه را به سرکه‌ی سیب آغشته کنید و آن روی پوست ناحیه عفونی بمالید ،کیست مویی را ۲ بار در روز با سرکه‌ی سیب بشویید

۱۰. کمپرس گرم

قرار دادن کمپرس گرم می‌تواند درد شدید را تسکین دهد. به علاوه کمپرس گرم برای چرک و مایعات مرتبط با کیست مویی مفید است و فرآیند بهبود را تقویت می‌کند. با این حال باید به یاد داشته‌باشید کمپرس گرم از پیشروی کیست های پیلونیدال جلوگیری نمی‌کند. این فرآیند را تا ۴ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که پیشرفت‌های مثبت را احساس کنید

۱۱. موم زنبور عسل

موم زنبور عسل به علت این‌که سرشار از ویتامین A است، در فهرست بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای کیست های مویی (پیلونیدال )، جایگاه بالایی دارد. این ویتامین خطر عفونت را کاهش می‌دهد. هم‌چنین در قسمت‌هایی از پوست که دچار این مشکل هستند رشد و بازسازی سلول‌های پوست را تحریک می‌کند.

موم زنبور عسل باید اول ذوب شود و وقتی چسبناکی آن را حس کردید، می‌توانید آن را روی محل کیست قرار دهید. روش دیگر این است که آن را رنده کنید و مستقیما استعمال کنید.

۱۲. شنبلیله

شنبلیله در هند رواج زیادی دارد و به عنوان یک داروی قوی به سایر نقاط جهان نیز راه پیدا کرده‌است. مشهور‌ترین فایده‌ی شنبلیله جلوگیری از التهاب است. برای همین می‌توانیم آن را یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای کیست‌های پیلونیدال به حساب بیاوریم.

برای این منظور مکمل‌ها یا کپسول‌های شنبلیله برای بهبود کیست‌های پیلونیدال قابل قبول است. در کنار آن، اگر به بذر شنبلیله دسترسی دارید، بهتر است آن را در آب بجوشانید، از صافی رد کنید و پس از سرد شدن روز چند مرتبه آن را بنوشید تا زمانی که همه‌چیز بهتر شود.

۱۳. ید

ممکن است کیست‌های پیلونیدال در بسیاری از شرایط باعث درد و ناراحتی شما شود. برای این گروه از آدم‌ها، شاید ید یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای کیست‌های پیلونیدال و علائم آن باشد. شما می‌توانید محلول ید را از فروشگاه‌ها بخرید.

باید مقداری پنبه را به محلول آغشته کنید و سپس روی کیست فشار دهید. با کمک باند پنبه را در محل کیست به مدت چند ساعت ثابت نگه دارید. می‌توانید بعدا این فرآیند را تکرار کنید.

۱۴. آهک شکفته

یکی از شناخته‌شده‌ترین فواید آهک شکفته کاهش تورم است. آهک شکفته نیز مانند شنبلیله در هند رایج است. در این کشور آدم‌ها اغلب از آهک شکفته و برگ بتل برای تسکین درد ناشی از نیش زنبور استفاده می‌کنند. هم‌چنین این باور وجود دارد که آهک شکته برای عفونت‌های پوستی نیز مفید است.

آهک شکفته را با آب ترکیب کنید. خواهید دید که این مخلوط فورا داغ خواهدشد.برای نگه داشتن این مخلوط در محل کیست، از یک ضماد پارچه‌ای استفاده کنید. ۲ بار در روز به مدت چند دقیقه آن را روی کیست مویی (پیلونیدال) قرار دهید.

نکته : در کنار آن، می‌توانید پودر آهک شکفته را با زردچوبه مخلوط کنید، این یک روش درمانی دیگر برای کیست مویی (پیلونیدال) در این فهرست است. می‌توانید آن را روی کیست‌ها بمالید و بهتر است بعد از آن پوست‌تان را با آب بشویید.

۱۵. برگ بنیم

برگ بنیم به خاطر خواص قدرتمند آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده‌اش از شما در برابر عفونت محافظت می‌کند.

می‌توانید برگ نیم را بکوبید و حدود ۲۰ دقیقه روی کیست‌های پیلونیدال قرار دهید. سپس موضع را با آب ولرم شست و شو دهید.

روش دوم این است که برگ نیم را در آب بگذارید و به قدری بجوشانید تا آب نصف شود. وقتی مخلوط سرد شد کیست‌ها را با آن شست و شو دهید.


معرفی ۱۵ ماده غذایی برای درمان خانگی کیست مویی

 

  • ۹۷/۱۰/۲۷
  • فاطمه جلالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی