بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های مردانه چی هستن وچگونه باید درمان بشوند

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اسکین تگ چیست و تفاوت آن با زگیل تناسلی و راه های درمان و پیشگیری

 

توضیحی کوتاه در مورد زگیل تناسلی و اسکین تگ

اسکین تگ، یک ضایعه پوستی همرنگ پوست است که یک مقدار پررنگ تر زگیل تناسلی میباشد که بعضی از افراد، آن را با زگیل های تناسلی اشتباه میگیرند.که قسمت تناسلی، شکم و کشاله ران هم می تواند درگیر این ضایعه پوستی خوش خیم شود و درمان این دو ضایعه پوستی با هم قرق دارد.

Image result for ‫شیوع فیشر مقعدی‬‎

هرچند که نمی توان نظر کلی در این زمینه صادر کرد اما اکثرا بعضی اسکین تگ ها دارای پایه های بلند و به حالت آویزان تر میباشند در حالی که شکل ظاهری اسکین تگ های کوچک و با پایه های پهن، بیشتر شبیه زگیل است و به سختی می توان تفاوت این 2 را بدون بررسی های آزمایشگاهی تشخیص داد.

  • فاطمه جلالی
  • ۰
  • ۰

 

بیماری چسبندگی چیست؟

در خیلی مواقع در کلنیک با بیمارانی مواجه میشویم که دچار بعضی علایم هستند که به پزشک مراجعه و توسط پزشک به انان گفته میشود که علایم انها ناشی از چسبندگی است , اما بطور کامل به انها توضیح داده نمیشود و این باعث سردرگمی بیماران میشود به همین خاطر ابتدا تعریفی از چسبندگی داده میشود.

Image result for ‫شیوع فیشر مقعدی‬‎

تمام ارگان ها در بدن و در مجاورت هم قرار دارند وبا پوشش منسب که همانا پوست و عضلات و فاشیای مربوطه حفاظت میشوند , مثلا داخل حفره شکم معده روده ها. کبد. کیسه صفرا و غیرو قرار دارند و اینها هیچگونه چسبندگی به هم ندارند اما اگر عفونتی داخل شکم اتفاق افتد و یا عمل جراحی روی اعضای داخل شکمی انجام شود بعد از ترمیم احشاء داخل شکمی به هم نزدیک شده و بهم میچسبند که در اکثر موارد بهبود میابد ولی گاهی چسبندگی تداوم میابد و باعث علائمی مثل دردهای مزمن شکمی. تهوع و استفراغ و گاهی انسداد میشود.
در اندام ها نیز همین مسئله وجود دارد مثلا در پاره شدن عضلات دست و ترمیم آن با بخیه آنها منجر به ایجاد چسبندگی بین عضلات. اعصاب و عروق خونی میشود که میتواند منجر به محدودیت حرکتی و غیرو شود.

یک مورد نسبتا شایع در خانمها عفونت های لگنی است که در نهایت منجر به چسبندگی بین رحم و تخمدانها و لوله های رحمی و روده ها میشود و میتواند منجر به دردهای حین قاعدگی وحتی نازایی شود

از توضیحات بالا مشخص میشود که چسبندگی یک واکنش طبیعی اعضای بدن به عفونت ها و یا اعمال جراحی و صدمات مختلف میباشد و چندان هم شایع نیست. بنابراین گفته بیماران که هر مشکل خود را به چسبندگی نسبت میدهند صحیح نمیباشد مگر انکه زمینه ایجاد چسبندگی همانطورکه توضیح داده شد وجود داشته باشد.

  • فاطمه جلالی
  • ۰
  • ۰

علائم و نشانه های سرطان مقعدی چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

سرطان مقعد در ناحیه مقعد به وجود می آید . مقعد انتهای روده بزرگ است که در هنگام خروج مدفوع به خارج از بدن باز می شود تا مدفوع از بدن خارج شود . طول مقعد حدود 5/3 سانتی متر است ، مقعد ساختمان پیچیده ای دارد بخشی از آن در داخل و بخشی دیگر آن در خارج از بدن قرار دارد . دو بافت مهم و لایه داخلی تر که به رکتوم می پیوندد ، گلندولار است .

Image result for ‫شیوع فیشر مقعدی‬‎

پوستی که روی قسمت خارجی مقعد را می پوشاند مانند پوست سایر قسمت های بدن است این پوست ، پوست پری آنال یا پوست اطراف مقعد نامیده می شود . لایه سطحی این پوست شامل سلول های صاف و مسطح است که سلول های اسکوآموس نامیده می شود . بخش پایین تر مقعد ، از سمت خارج به طرف داخل بدن حاشیه مقعدی است

  • فاطمه جلالی
  • ۰
  • ۰

بواسیر خارجی چیست و چطور آنرا درمان کنیم

بواسیر خارجی و نام دیگر آن هموروئید ترومبوزه نیز یکی از بیماری های شایع در بین عموم مردم می باشد. دلیل آن که به آن بواسیر خارجی می گویند این است که یک زائده ای از مقعد بیرون می زند (خارج از ناحیه مقعد.)

Image result for ‫شیوع فیشر مقعدی‬‎

ترومبوزه به معنای لخته می باشد، معمولاً شخص به دلیل فعالیت های شدید و سنگین و همچنین برداشتن یک جسم سنگین یا یک فشار یا یک استرس روحی دچار این بیماری می گردد.

  • فاطمه جلالی
  • ۰
  • ۰

فیستول مخرج یا آبسه مقعدی را چگونه درمان کنیم

معمولاً بدنبال یک آبسه (دمل) اطراف مقعد به وجود می آید که معمولاً آبسه نیاز به تخلیه اورژانس با لیزر یا جراحی داشته و در 50 درصد موارد به دنبال درمان آبسه فرد دچار فیستول می گردد. علامت اصلی آن ترشح چرکی طولانی مدت از یک سوراخ و گاهی چند سوراخ از اطراف مخرج می باشد.

Image result for ‫شیوع فیشر مقعدی‬‎

بنا به تعریف یک فیستول باید حداقل 2 دهانه داشته باشد که بوسیله یک مجرای توخالی به یکدیگر متصل می شوند.

  • فاطمه جلالی
  • ۰
  • ۰

 شقاق مقعدی یا فیشر چیست و چگونه انرا درمان کنیم

پارگیtearing و خراشیدگی و ترک abrasion و زخم در مخرج را شقاق مقعدی یا فیشرآنال گویند. این پارگی سبب اسپاسم(انقباض) اسفنگتر داخلی مخرج می شود و این یکی خود سبب درد و افزایش عمق پارگی بر اثر کاهش خونرسانی به مخرج شده و زخم شدید می شود.

Image result for ‫شیوع فیشر مقعدی‬‎

شیوع فیشر مقعدی


از نوزادی تا پیری دیده می شود و کلا بی نهایت شایع است.

  • فاطمه جلالی