بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های مردانه چی هستن وچگونه باید درمان بشوند

  • ۰
  • ۰

 آلرژی مادران در بارداری به فرزندانشان سرایت می کند و احتمال بروز آن در جنین شان وجود دارد

آیا آلرژی مادران در بارداری به فرزندانشان سرایت می کند و احتمال بروز آن در جنین شان وجود دارد؟راههای پیشگیری از انتقال این عارضه به جنین چیست؟
انتقال آلرژی از مادر به جنین

آیا آلرژی مادر روی جنین تاثیرگذار است؟

انگار عصر جدید به ما آدم‌ها سازگار نیست. برای درک این ماجرا لازم نیست کنکاش زیادی کرد. فقط کافی است عقب گردی به گذشته داشت تا همه چیز روشن شود. قدیم‌ها وقتی بچه‌ای به دنیا می‌آمد، قنداق می‌شد و با شیر مادر و ترنجبین داخل آب جوشیده بی‌دغدغه بزرگ می‌شد و تا وقتی سروکله دندان‌هایش پیدا شود همین‌طور روزگار را طی می‌کرد و بعد از تولد دندان‌هایش با بزرگتر‌ها می‌نشست پای سفره و غذا می‌خورد.
برای مادران باردار هم اوضاع بر همین منوال بود. برعکس این روز‌ها که رسم بر پیاده‌روی زنان باردار شده و بعضی پرهیزهای غذایی برای آنان واجب است، قدیم‌ها از این خبر‌ها نبود و زنان از مادران خود می‌شنیدند که اگر پسر می‌خواهند گرمی بخورند و اگر هم دختر دوست هستند بروند سراغ سردی خوردن. دست آخر هم روال زایمان‌های طبیعی بود و سلامت تمام و کمال مادرانی که 2 سال بچه شیر می‌دادند و بچه‌هایی که بی‌دردسر بزرگ می‌شدند. همه چیز برعکس این روز‌ها بود.

انتقال آلرژی به جنین در بارداری

و اما امروز

از مادران دیروز بپرسید آیا اصلا آن زمان‌ها چیزی به اسم آلرژی به گوش‌شان خورده بود؟ یا همین حساسیت‌های فصلی خودمان؟

نکته اینجاست که این واژه از قرار در عصر جدید به دایره لغات ما اضافه شد، یعنی دقیقا از وقتی که این تکنولوژی لعنتی شروع کرد به خودنمایی، کارخانجات صنعتی سربرآوردند و بالتبع آن‌ها غذاهای صنعتی هم وارد بازار شد. آلودگی جزو لاینفک زندگی شهری شد و سیل عظیم خودروهای ارزان و گران خیابان‌هایی که امروز اسمش شده اتوبان را اشغال کردند.

این حکایت عصر جدید است که یکی از ارمغان‌هایش برای مردمان این دوران واژه‌ای است به نام آلرژی یا‌‌ همان حساسیت خودمان. بهار که می‌شود آبریزش بینی و خارش چشم و عطسه و سرفه هم شروع می‌شود، مشکلی که بیشتر مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اما این میان خدا به داد مادران بارداری برسد که نه تنها خودشان از این مشکل رنج می‌برند بلکه آن را به جنین بی‌گناه هم منتقل می‌کنند تا بچه نیامده مشکلی ژنتیک را تجربه کند. می‌گویند اگر فقط یکی از والدین مبتلا به آلرژی باشد احتمال انتقال آن به جنین ۴۰ تا ۵۰ درصد است اما اگر هر دو والد این مشکل را داشته باشند آن وقت ۷۰ تا ۸۰ درصد احتمال انتقال آلرژی به جنین وجود دارد.

آیا انتقال آلرژی مادر به جنین در دوران بارداری امکان پذیر است؟

آلرژی بهاری یا آلرژی چهار فصل

شیوع انواع حساسیت‌ بین نوزادان این روز‌ها به یک دغدغه جدی برای والدین آن‌ها تبدیل شده است. دکتر قاسم قارون، مدیر کلینیک تشخیص درد و درمان در آلمان تحقیقات گسترده‌ای روی مشکل جدی شیوع آلرژی بین مادران باردار و نوزادان آن‌ها داشته و می‌گوید: «حساسیت یا آلرژی یک عکس‌العمل غیرطبیعی است که می‌تواند ژنتیک یا اکتسابی باشد. در واقع حساسیت‌های اکتسابی با پر شدن ظرفیت دفاعی بدن بیشتر محسوس می‌شود. به این معنی که سیستم دفاعی بدن با وجود پیچیدگی خاص دارای ظرفیت محدودی است.


آیا انتقال آلرژی مادر به جنین در دوران بارداری امکان پذیر است؟

  • ۹۷/۰۷/۰۵
  • فاطمه جلالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی