بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های مردانه چی هستن وچگونه باید درمان بشوند

  • ۰
  • ۰

احتمالا شنیده باشید که افزایش فاصله بین هر رابطه جنسی میتونه باعث تنگ تر شدن واژن زنان بشه ٬ اما به گفته کارشناسان و متخصصان زنان و زایمان اصلأ چنین چیزی حقیقت نداره و هیچ ارتباطی با تنگ تر شدن واژن نداره

.آیا نداشتن رابطه جنسی در طولانی مدت، باعث تنگی واژن می شود؟


برخی زنان به اشتباه تصور میکنن که داشتن رابطه جنسی کم باعث تنگ تر شدن واژن میشه ٬ و زنانی که رابطه جنسی بیشتری دارن واژن افتاده تری دارن و داشتن رابطه جنسی زیاد باعث افتادگی واژن اونها شده . اما این فقط یه تصور غلطه . و باور اشتباهیس که اغلب زنان دارن .علت چنین تصور غلطی ریشه در قابلیت ارتجاعی داشتن ماهیچه های واژنی ( لگنی ) داره ‌. ماهیچه های واژنی بعد از رابطه واژنی و همچنین بعد از زایمان به حالت اولیه خود برمیگردند.



تغییر شکل واژن چه زمانی رخ میده ؟

دو بار در زندگی زنان واژنشون برای مدت طولانی تری تغییر شکل میده . اول بعد از زایمان .
برخی مطالعه ها نشان داده که ماهیچه های واژنی تا ۶ ماه زمان لازم داره تا بتونه به شکل و اندازه نرمال خود برگرده .
زمان دیگه که واژن شما شکل و اندازش تغییر میکنه ٬ زمانیس که شما مسن میشید . زمانی که زنان پیر میشن ٬ سطح هورمون بدنشون پایین میاد که این به معنای این است که دیوار های واژن نازک تر میشه و قابلیت ارتجاعیش کمتر میشه ٬ و باعث شل شدن و افتادگی واژن میشه .

بسیاری از مردم این موضوع را باور دارند که نداشتن رابطه جنسی برای مدت طولانی،‌ باعث تنگ شدن واژن می شود؛ اما متخصصان این عقیده را رد می کنند.باور اشتباه دیگری نیز در بین مردم رایج است و آن، این است که خانم هایی که کمتر تجربه رابطه جنسی دارند، واژن تنگ تری دارند و برعکس، خانمی که واژن گشادی دارد روابط جنسی زیادی داشته است. واژن خانم ها خاصیت ارتجاعی دارد و بعد از هر بار رابطه جنسی، دوباره به حالت ابتدایی خود بازمی گردد. در خانم هایی که در سن پایین زایمان طبیعی می کنند نیز بعد از مدتی، واژن دوباره تنگ می شود. البته ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

واژن خانم ها به طور عادی در اثر رابطه جنسی نرمال گشاد نمی شود؛ اما دو اتفاق در زندگی خانم ها، می تواند باعث تغییر در شکل و اندازه واژن شود:

زایمان

برخی مطالعات نشان می دهد که بعد از زایمان واژن تغییرات زیادی می کند و گاهی شش ماه طول می کشد تا واژن، دوباره به حالت اول پیش از زایمان برگردد.

افزایش سن

وقتی سطح هورمون ها دچار تغییر چشمگیر می شود، دیواره های واژن نازک می شوند و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. خوشبختانه قابلیت ارتجاعی واژن در هر سنی، با تمرینات کگل قابل بازگشت است.احساس تنگی واژن که گاهی اوقات در خانم ها ایجاد می شود، اغلب در اثر خشکی واژن و عدم تحریک آن ها پیش از رابطه جنسی است.


آیا ورزش کردن از افتادگی رحم جلوگیری میکنه ؟

در هر سنی زنان میتونن با ورزش کردن از افتادگی و شل شدن واژن جلوگیری کنن .
خبر خوب اینکه ماهیچه های واژن میتونن با ورزش کردن بهبود پیدا کنن و بهبود ماهیچه های واژن ربطی به سن زنان نداره . در هر سنی زنان میتونن با ورزش کردن از افتادگی و شل شدن واژن جلوگیری کنن .اگه حس میکنین که واژن شما در زمان برقراری رابطه واژینالی تنگ شده ٬ علت آن خشکی واژن ممکنه خشکی واژن باشه که احتمال داره علت آن نیز این باشه که شما کاملأ تحریک نشده اید و باید مدت زمان پیش نوازی تون رو افزایش بدید تا واژن شما تحریک بشه .


آیا نداشتن رابطه جنسی به مدت زیاد باعث تنگی واژن میشود؟!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی