بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های اورولوژی

مردان چه بیماری هایی مبتلا می شوند

بیماری های مردانه چی هستن وچگونه باید درمان بشوند

  • ۱
  • ۰

اگر شما دچار سوزش و یا خارش دستگاه تناسلی شده‌اید، ممکن است در معرض خطر یک بیماری مقاربتی ، پوستی ، قارچی و یا ویروسی باشید. خارش دستگاه تناسلی مردان ، احساس قابل تشخیصی است و علت دقیق و محل خارش دستگاه تناسلی مردان می‌تواند در هر فردی متفاوت باشد .

بیماریهای پوستی اندام تناسلی مردان

خارش دستگاه تناسلی مردان اغلب در نتیجه برخی از انواع آسیب عصبی و یا برخی از مشکلات جدی‌تر ایجاد می‌شود. در ادامه مطلب به رایج‌ترین علل خارش دستگاه تناسلی مردان اشاره می‌کنیم.همچنین می‌توانید از مقاله دلیل خارش دستگاه تناسلی زنان ، علت خارش در دستگاه تناسلی زنان را نیز مطالعه کنید.

آیا خارش دستگاه تناسلی مردان با نشانه دیگری همراه است؟

در برخی از مردان، احساس خارش دستگاه تناسلی ممکن است با بثورات جلدی، زخم ، تورم، تاول، درد، ادرار خونی یا صورتی رنگ همراه باشد. پزشک ضایعات خاص روی آلت تناسلی مردان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا علت اصلی خارش دستگاه تناسلی را پیدا کرده و فرد را تحت درمان قرار دهد.

التهاب شایع‌ترین علت خارش آلت تناسلی مردان

اورتریت اصطلاح پزشکی است که به التهاب مجرای ادرار گفته می‌شود و یک علت شایع احساس سوزش و خارش دستگاه تناسلی مردان است. التهاب مثانه و یا پروستات (پروستاتیت) نیز از دیگر دلایل سوزش و خارش آلت تناسلی است.

التهاب شایع‌ترین علت خارش آلت تناسلی مردان

آیا خارش دستگاه تناسلی مردان نشانه بیماری‌های مقاربتی است؟

بهتر است برای حفظ سلامت جنسی خود ، در روابط جنسی‌تان ، بهداشتی جنسی ایمن را رعایت کنید. به طور مثال حتماً در روابط جنسی‌تان از کاندوم استفاده کنید تا سدی برای انتقال بیماری‌های مقاربتی باشد.

اکثر مردان نمی‌دانند که سوزش و خارش آلت تناسلی می‌تواند از اولین علائم بیماری مقاربتی مثل کلامیدیا و یا تبخال تناسلی باشد.کلامیدیا اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود ، با آنتی بیوتیک قابل درمان است. بهتر است اولین علامت بیماری‌های مقاربتی (خارش آلت تناسلی) را جدی بگیرید تا با درمان در مراحل اولیه، خطرات طولانی مدت همراه با کلامیدیا را به حداقل برسانید.

تبخال تناسلی یک عفونت مقاربتی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 و یا 2 است که با تاول و خارش دستگاه تناسلی مردان همراه است.این بیماری مقاربتی نیز اگر در مراحل اولیه درمان نشود ، می‌تواند بسیار خطرناک و دردآور باشد.

بیماری‌های مقاربتی درمان نشده می‌تواند مشکلات بهداشتی بلند مدتی برای بیماران شود، بنابراین بسیار مهم است که اگر علائمی مانند خارش و بثورات جلدی دارید و یا احساس خطر می‌کنید (رابطه جنسی پر خطر و محافظت نشده‌ای داشتید) ، در اولین فرصت یک تست بیماری مقاربتی انجام دهید زیرا قبل از اینکه پزشک بتواند گزینه درمانی خاصی را برای شما تجویز کند ، نیاز به نتیجه تست بیماری مقاربتی (STD) دارد.

حتما بخوانید : 

  • خارش ناحیه تناسلی و روش‌های پیشگیری
  • خونریزی از دستگاه تناسلی مردان

علت‌های دیگر خارش دستگاه تناسلی مردان چیست؟

خارش دستگاه تناسلی مردان معمولاً به علت بثورات ناشی از بیماری‌های التهابی پوست (پسوریازیس)، قارچ‌ها، شپش و یا عفونت ویروسی (مانند تبخال تناسلی) است. عفونت ویروسی و آلودگی به شپش معمولاً از راه رابطه جنسی منتقل می‌شود و دیگر بیماری‌های پوستی علل غیر جنسی دارد. به هر حال علت خارش دستگاه تناسلی مردان ، هر چیزی که باشد ، درمان دارد و بعد از مراجعه به پزشک و درمان بیماری ، علائم خارش آلت تناسلی نیز برطرف می‌شود.

درمان خارش دستگاه تناسلی مردان

در بالا راجع به علل خارش دستگاه تناسلی مردان توضیح دادیم، این موضوع بسیاری از مردان تحت فشار قرار داده است و این افراد به دنبال راهی برای درمان خارش دستگاه تناسلی خود هستند. روش‌های مختلفی برای درمان خارش دستگاه تناسلی مردان و زنان وجود دارد، اما بررسی‌های نشان می‌دهد که روش‌های طبیعی و طب سنتی بهترین نتیجه را در درمان خارش دستگاه تناسلی مردان داشته است. در ادامه مطلب چندین ماده طبیعی برای درمان خارش دستگاه تناسلی را نام می‌بریم.

پیاز برای درمان خارش دستگاه تناسلی مردان

از آنجایی که در اکثر موارد، قارچ عامل خارش آلت تناسلی مردان است؛ پیاز با خواص ضد قارچی، آنتی بیوتیکی و ضد التهابی که دارد، به راحتی می‌تواند قارچ را از بین برده و به درمان خارش دستگاه تناسلی مردان کمک کند. پیاز را کاملاً له کنید تا به یک رب تبدیل شود. آن را در منطقه آلوده بمالید و اجازه دهید رب پیاز حدود 30 دقیقه روی محل خارش بماند، سپس منطقه را به طور کامل با آب گرم بشویید. انجام این کار به درمان خارش دستگاه تناسلی کمک می‌کند.

پیاز برای درمان خارش دستگاه تناسلی مردان

حمام نمکی و درمان خارش آلت تناسلی

مقداری نمک را در وان آب بریزید و برای مدتی در این حمام نمکی دراز بکشید. نمک ضد عفونی کننده قوی است که به از بین بردن عامل خارش آلت تناسلی کمک می‌کند و خارش شما را کم می‌کند.

ژل آلوئه ورا برای درمان خارش دستگاه تناسلی مردان

برای درمان خارش دستگاه تناسلی مردان کافی است ژل آلوئه ورا را با کمی آب لیمو مخلوط کرده و آن را روی منطقه آسیب دیده بمالید.

عسل یک داروی خانگی خوب برای درمان خارش آلت تناسلی مردان

عسل یک ضد عفونی کننده، ضد قارچ و تسکین دهنده عالی است که می‌تواند شما را از شر خارش دستگاه تناسلی خلاص کند.

عسل یک داروی خانگی خوب برای درمان خارش آلت تناسلی مردان

استفاده از الکل برای درمان خارش دستگاه تناسلی مردان

الکل یکی دیگر از داروهای خانگی مناسب برای درمان خارش آلت تناسلی است زیرا قارچ عامل عفونت را از بین می‌برد و همچنین کمک می‌کند که منطقه آسیب دیده خشک شود. توپ پنبه‌ای را به الکل آغشته کرده و آن را روی منطقه آسیب دیده بزنید. لازم به توضیح است که باید الکل روی منطقه مورد نظر بماند، نباید آن را بشویید.

درمان خارش دستگاه تناسلی مردان سرکه سیب

پوست آلوده ناحیه تناسلی‌تان را با سرکه سیب رقیق شده شستشو دهید. این راه خوبی برای جلوگیری و درمان خارش دستگاه تناسلی مردان است. سرکه سیب دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری قوی است که به درمان خارش آلت تناسلی کمک می‌کند. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید، منطقه آلوده را با آن بشویید و اجازه دهید روی آن بماند تا خشک شود.

نظرات (۱)

  • گرافیست ارشد
  • ممنون
    شما متخصص ارولوژِی هستید ؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی